Το λυχνάρι του σώματος είναι το μάτι. Όταν, λοιπόν, το μάτι σου είναι καθαρό, και το σώμα σου ολόκληρο είναι φωτεινό. Όταν, όμως, είναι πονηρό, και το σώμα σου είναι σκοτεινό. Πρόσεχε, λοιπόν, μη τυχόν το φως, που είναι μέσα σου, είναι σκοτάδι.
Υπάρχουν περισσότερα από ένα είδος αιθέρα. Ίσως
ακόμα να είναι τρεις ή τέσσερις. Οι λεπτότατοι κραδασμοί τους είναι μέσα στη
σφαίρα του ηλεκτρισμού και των μαγνητικών φαινομένων. Αυτές είναι οι ίδιες
δυνάμεις που βρίσκονται μέσα μας, και τις οποίες μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε
μέσω του νου. Ο κόσμος που βλέπουμε είναι μόνο ένα κομμάτι αυτού που μας
περιβάλλει. Ηλεκτρομαγνητικά κύματα, μικροοργανισμοί, ίσως ακόμη και άλλου
είδους πλάσματα και κόσμοι, είναι δίπλα μας.
Η αισθήσεις μας μάς φανερώνουν μόνο ένα
περιορισμένο κομμάτι. Ποια όργανα όμως έχει ο άνθρωπος για την αναγνώριση και
την καταγραφή αυτών των ιδιαίτερων κραδασμών, που περιλαμβάνουν τις
ακτινοβολίες και τις εκπορεύσεις που παρουσιάζονται με τον γενικό όρο «ψυχικά
φαινόμενα»;
Υπάρχουν δύο μικροί αδένες στο ανθρώπινο κεφάλι,
που φαίνεται να συμμετέχουν. Η υπόφυση, που αντιστοιχεί με το έκτο τσάκρα, και
η επίφυση, η οποία ταυτίζεται με το έβδομο. Αυτοί οι δύο αδένες συγκρίνονται
μεταξύ τους όσο η λογική με τη διαίσθηση. Σύμφωνα με τους yogis, τα δύο αυτά τσάκρας, αν συνεργαστούν
ενώνοντας τις ουσίες τους, «ανοίγουν» το τρίτο μάτι.
Η υπόφυση ονομάζεται «έδρα του νου». Ο μετωπικός
της λοβός σχετίζεται με την συναισθηματική σκέψη, που οδηγεί στην ποίηση και τη
μουσική, ενώ ο πρόσθιος λοβός σχετίζεται με περισσότερο συγκεκριμένες
συλλήψεις. Είναι μικροσκοπική, όσο ένα μπιζέλι, και βρίσκεται πίσω από την ρίζα
της μύτης. Η θέση της την καθιστά πολύ ευαίσθητη στους κραδασμούς.
Η επίφυση είναι εξίσου μικρή, με κωνικό σχήμα, και
βρίσκεται στο μέσον του κεφαλιού, ακριβώς πάνω από την υπόφυση. Έχει ίδιο χρώμα
με αυτό των ματιών και συνδέεται με τον οπτικό θάλαμο, μέσω δυο νευριδίων.
Φαίνεται ότι αυτή ελέγχει το έργο του φωτός στο ανθρώπινο σώμα, και για το λόγο
αυτό κάποιοι πιστεύουν ότι είναι το εξελικτικό κατάλοιπο ενός τρίτου ματιού. Ο
Ντεκάρτ δήλωσε πως πρόκειται για το σημείο της ανθρώπινης ζωής όπου
συναντιούνται η ψυχή και το σώμα, η «έδρα της ενόρασης».
Όταν, και αν, η επίφυση και η υπόφυση αναπτυχθούν
και διεγερθούν πλήρως, τότε οι κραδασμοί τους συγχωνεύονται και επαναφέρουν το
τρίτο μάτι, το «μάτι της ψυχής». Η δραστηριότητα αυτή παρέχει στο νου ένα
τέλειο όργανο, με το οποίο μεταβιβάζει και επεξεργάζεται, εξηγεί και διευθετεί
κραδασμούς πολλών και διαφόρων τύπων.
Η ανθρώπινη σκέψη θεωρείται αποτέλεσμα
ανεσταλμένης δράσης και η επίφυση αναστέλλει την άμεση εκτέλεση των σκέψεων σε
πράξη. Αυτή η αναστολή μας κάνει να κοιτάξουμε μέσα μας και να συλλογιστούμε
βαθύτερα τις πράξεις και τις αντιδράσεις μας.
Η ενδοσκόπηση είναι απαραίτητη για την αυτογνωσία.
Μεταφέρει την προσοχή, από τον έξω κόσμο στον εσωτερικό. Όταν ο εξωτερικός
κόσμος εξαφανιστεί, ο κύκλος της συνειδητότητας έχει συντελεσθεί. Η πρωταρχική
προσοχή συγκεντρώνεται στον εσωτερικό εαυτό και η εσωτερική προσοχή μαγνητίζει
«πνευματικό φως» στην επίφυση.
Όταν η υπόφυση και η επίφυση είναι πλήρως
ανεπτυγμένες και διεγερμένες, μέσω διαλογισμού πάνω στο έκτο και έβδομο τσάκρα,
οι δονήσεις τους ενεργοποιούν το τρίτο μάτι. Τα μάτια χρειάζονται ένα φακό που
να δίνει νόημα στην αντίληψη της φωτοευαισθησίας. Ο φακός του τρίτου ματιού
εντοπίζεται στην αύρα, ακριβώς μπροστά από το έκτο τσάκρα. Χρησιμοποιώντας αυτό
το σημείο της αύρας ως σημείο εστίασης κατά τον διαλογισμό, επιτυγχάνεται η
ανάπτυξη του φακού του τρίτου ματιού. Η Shiva yoga εξασκείται στην αφύπνιση της
επίφυσης. Συχνά είναι σε αδράνεια εξαιτίας της προσκόλλησης της προσοχής στον
κόσμο των εξωτερικών αισθήσεων, από των τριών διαστάσεων εαυτό μας, αντί της
εστίασης στις ανώτερες σφαίρες. Μόλις αυτό ενεργοποιηθεί δίνεται
πρόσβαση στην ανώτερη γνώση. Είναι το «Μάτι της ψυχής».
Τα παιδιά Indigo, φαίνεται ότι ονομάζονται με το χρώμα αυτό, που
αντιστοιχεί στο έκτο τσάκρα, επειδή γεννιούνται με το τρίτο μάτι αφυπνισμένο.
Ο δικός μας εγκέφαλος έχει επίσης, δυνητικά, την
ικανότητα να αποκτήσει ευαισθησία στις λεπτότερες χημικές και μαγνητικές
εκπορεύσεις του αιθέρα, και μπορεί να «βλέπει» τις αναρίθμητες σκεπτομορφές
(κάθε σκέψη έχει το δικό της κραδασμό), τις οντότητες και τα διάφορα πλάσματα,
τους ατέλειωτους συνδυασμούς των τύπων της ζωής, που αποτελούν τον τεράστιο
κόσμο των ενεργειών, και που μας είναι αδύνατο να αντιληφθούμε με τις γνωστές
μας αισθήσεις. Έτσι, όσους λίγους συναντάμε με μια ελαφρά ακούσια λειτουργία
των λανθανουσών αυτών ενεργειών, τους αποκαλούμε είτε διορατικούς, είτε τρελούς.
Λέγεται ότι τα ανθρώπινα όντα αρχικά αναπτύχθηκαν
με αυτό το ειδικό όργανο, με το οποίο καταγράφονται οι λεπτότεροι κραδασμοί του
φυσικού κόσμου, του βασιλείου των αιθέρων. Οι αρχαιότεροι λαοί, γνωστοί ως
Κύκλωπες, χρησιμοποιούσαν μόνο αυτό το μεσαίο μάτι.
Στην αρχή της ιστορίας της ανάπτυξης της
ανθρωπότητας, μοναδικό όργανο ήταν αυτό που χρησιμοποιούσε για να αισθάνεται
και να διακρίνει τη διαφορά θερμοκρασίας. Με τον καιρό, το όργανο αυτό
υποχώρησε, και η πρώτη αίσθηση, της αφής, εξαπλώθηκε πάνω σε όλο το νευρικό
σύστημα και διαμέσου του δέρματος. Το δεύτερο όργανο που αναπτύχθηκε ήταν το,
ένα, μάτι, που το χρησιμοποιούσε για να βλέπει όλη τη μη στερεά ύλη. Καθώς η γη
σιγά σιγά στερεοποιούνταν, ο πρόγονος μας ανέπτυξε τα δυο φυσικά μάτια, με τα
οποία βλέπει τον στερεό, γνωστό σε όλους μας, κόσμο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το
πρώτο του μάτι να ατροφήσει, ώσπου τελικά υποχώρησε, και η αιθερική του όραση
απλώθηκε κι αυτή σε όλο το νευρικό σύστημα, με έδρα της το ηλιακό πλέγμα (τρίτο
τσάκρα). Ο άνθρωπος μοιράζεται τη δυνατότητα να βλέπει το κατώτερο, μη στερεό,
αιθερικό τμήμα του φυσικού πεδίου, με τα ζώα. Είναι μια από τις πιο πρωτόγονες,
ακούσιες λειτουργίες. Η ικανότητα αυτή αποκτά την πραγματική της αξία όταν
συνοδεύεται με τη συνειδητή δύναμη της θέλησης, και εξασκείται υπό
τον έλεγχο των ανώτερων ικανοτήτων του ανθρώπου, ώστε να εργάζεται σε συνδυασμό
με τα κέντρα της κεφαλής. Με την ανάπτυξη, λοιπόν, της όρασης του
φυσικού κόσμου, το αιθερικό μάτι υποχώρησε. Τώρα, αν και σε λανθάνουσα
κατάσταση, στην πλειοψηφία των ανθρώπων, βρίσκεται σε κατάσταση αναμονής μιας
καινούρια αφύπνισης, μέσω της εκγύμνασης και της ανάπτυξης του. Η διαδικασία
αυτή αποτελεί μέρος της εσκεμμένης μυστικιστικής ανάπτυξης, που ήτανε γνωστή
στους αρχαίους.
Κανένας μεγάλος κυβερνήτης ή φαραώ δεν στερούνταν
παρόμοιας διαδικασίας. Το γεγονός της ολοκλήρωσης της μαθητείας, φανερώνονταν
με έναν κόμπο πάνω στο μέτωπο της προτομής του, συμβολίζοντας το αφυπνισμένο
τρίτο μάτι, ή με μια κεφαλή φιδιού που υψώνονταν από το μέτωπο του για να καταδεικνύει
την ανύψωση του φιδιού της Κουνταλίνης. Οι μανδαρίνοι της κίνας φορούσαν ένα
φτερό παγονιού στο κάλυμμα του κεφαλιού τους, που κι αυτό αναπαριστούσε την
ίδια ανάπτυξη.
Η λειτουργία του τρίτου ματιού θέτει το άτομο σε
επαφή με το μεγαλύτερο μέρος του φυσικού κόσμου, όλο αυτό το τμήμα που είναι
αόρατο στη φυσική όραση. Ο φυσικός κόσμος αποτελείται από επτά
αλληλοδιεισδυόμενα πεδία. Από αυτά μόνο οι κραδασμοί των τριών (στερεών, υγρών
και αερίων) μπορούν να καταγραφούν με το φυσικό μάτι.
Το τρίτο μάτι μπορεί να καταγράψει, συνειδητά,
τους κραδασμούς και των τεσσάρων αιθέρων.
Όπως υπάρχουν ζωντανά πλάσματα που εκφράζονται,
τελικά, με μια στερεά μορφή ως εξωτερικό περίβλημα (όπως εμείς) υπάρχουν και
πλάσματα με περίβλημα από αιθερική ύλη (όπως ίσως οι άγγελοι). Όταν το τρίτο
μάτι ανοιχθεί, βλέπει κανείς όλα τα όντα, όποια μορφή και αν έχουν, και
πλησιάζει πιο κοντά στις αιτίες και τις πραγματικότητες της ζωής. Το μυαλό
αποκτάει δύναμη, πέρα από κάθε φαντασία. Κατανοώντας το αιθερικό επίπεδο,
αναπτύσσεται η δύναμη ελέγχου, σε αυτό, το γνωστό μας, επίπεδο. Βλέπει τις
κρυφές του σκέψεις, τι ακριβώς συμβαίνει μέσα στο μυαλό του. Όταν εξερευνήσει
πλήρως την περιοχή της σκέψης, μαθαίνει κανείς να χρησιμοποιεί και να ελέγχει
τον μηχανισμό της διάνοιας, πετυχαίνοντας ακόμα μεγαλύτερους στόχους. Μπορεί να
μελετήσει την καταγεγραμμένη ιστορία της γης, οπού υπάρχει στους αιθέρες σε
οπτικοποιημένη μορφή. Αποκτά επίσης τη γνώση της τέταρτης διάστασης, και τη
δύναμη να ταξιδεύει η συνειδητότητα του προς κάθε κατεύθυνση στο χωροχρόνο. Μια
γνώση των διεργασιών του σύμπαντος, από πρώτο χέρι.
Το κάλεσμα δεν είναι για κάποιους εκλεκτούς. Είναι
για όποιον το ζητήσει. Όταν ο Ελισσσαιέ ζήτησε, ευθαρσώς, διπλή μερίδα από το
χάρισμα του προφήτη Ηλία, (στην Παλαιά Διαθήκη και σε άλλους πολιτισμούς, ο
προφήτης ήταν ο «βλέπων»), του δόθηκε.
Γύρω μας υπάρχουν κόσμοι, αλήθειες, χρώματα που
δεν ξέρουμε καν ότι υπάρχουν.
Η δύναμη όμως για να τα γνωρίσουμε ... κρύβεται
μέσα μας.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΕΙΑ:
v Το
άνοιγμα του Τρίτου Ματιού
Vera
Stanley Alder
v Beth Coleman's Opening The 3rd Eye Page.html
10 Νοεμβρίου 2005
No comments:
Post a Comment